Krytyka ciała: Obrazowanie niewidzialnej sztuki i medycyny Oświecenia

Magia współczesnej medycyny widoczna jest wszędzie, gdzie patrzymy. Niesamowite obrazy wytwarzane przez urządzenia do rezonansu magnetycznego pozwalają nam zobaczyć niewidzialne, aby zobaczyć niewyobrażalną dotąd głębię ludzkiego ciała. Bloty odmian północnej, południowej, południowo-zachodniej i zachodniej identyfikują przestępców, charakteryzują choroby, lokalizują geny. Maleńkie kamery przekazują widoki wnętrz ludzkich ciał z powrotem do jasnych monitorów telewizyjnych, które mają być badane zarówno przez lekarzy, jak i pacjentów. A Dziennik rozpoczął właśnie nową funkcję – Obrazy w medycynie klinicznej – która próbuje wyostrzyć zdolności lekarzy do pracy z informacjami wizualnymi, które codziennie nas spotykają. Jak powinniśmy starać się lepiej rozumieć informacje wizualne. Być może obrazy po prostu odzwierciedlają podstawową rzeczywistość fizyczną. Jeśli tak, ich interpretacja jest stosunkowo bezproblemowa. Ale być może obrazy są czymś więcej, artefaktami aktywnie konstruowanymi przez ludzi, wybrane i przedstawione w sposób odzwierciedlający konkretny kontekst społeczny, polityczny i ekonomiczny. Jeśli tak, możemy uzyskać głębsze zrozumienie obrazów medycznych, biorąc pod uwagę perspektywę osób, które spędzają swoje kariery studiując tworzenie i interpretację materiałów wizualnych.
Barbara Stafford, historyk sztuki z University of Chicago, sugeruje, że aby zrozumieć znaczenia i zastosowania obrazów medycznych, musimy zacząć od Oświecenia, okresu rozpoczynającego się w XVIII wieku, kiedy problem obrazowania tego, co było poza zasięgiem wzroku stał się krytyczny w [obu] sztukach pięknych i naukach przyrodniczych. Szerokie oko Stafforda bada źródła ze świata sztuki, architektury, literatury, polityki, medycyny i nauki. Zgodnie z ideologią leżącą u jej podstaw, jej najbardziej podstawowy poziom jest zorganizowany nie przez myśl liniową, lecz poprzez motywy wizualne. Autor podzielił książkę na sześć części, z których każda została zdefiniowana za pomocą wizualnej metafory. Rozcięcie prowadzi nas przez relacje między obrazami anatomii, chirurgii i fizjonomii. Abstrahowanie bada pragnienie osiągnięcia prostoty we wszystkim. Conceiving patrzy na obrazy potworów, hybryd i hermafrodytów. Znakowanie odnosi się do epoki, w której wiele chorób, takich jak kiła, było najlepiej znanych z ich skórnych objawów. Powiększanie bierze pod uwagę implikacje nowych sposobów patrzenia zarówno za pomocą mikroskopów, jak i teleskopów oraz łączy zmiany w formach technologii wizualnej ze zmianami w ustawieniach społecznych, w których zostały zastosowane. Sensing przenosi się w świat snów, umysłu i układu nerwowego.
247 dobrze odtworzonych ilustracji nie tylko wzmacnia czy streszcza to, co jest w tekście; same są głównym źródłem dowodów. Ponieważ Stafford unika fałszywej prostoty, książka może być pracochłonna. Autor domaga się aktywnego udziału czytelnika i stwierdza, że studium jest celowo fragmentaryczne lub niekompletne , aby publiczność była zachęcana aktywnie do porównywania i kontrastowania pomysłów … do inspirowania dodatkowych i świeżych zestawień . Rezultatem jest książka uderzająca wizualnie i trudna do opanowania intelektualnie.
Ale w tej książce jest coś więcej niż oświecenie i obrazy medyczne
[hasła pokrewne: dieta pudełkowa menu, bez litości 2014 cda, lekarz medycyny pracy poznań cena ]